Najczęściej zadawane pytania


Zamówienie produktu

Jak poruszać się w sklepie internetowym Prochnik.pl?

Nawigacja w sklepie Prochnik.pl jest zaprojektowana tak, aby była dla Ciebie jak najbardziej intuicyjna. Masz kilka możliwości szybkiego odnalezienia interesującego Cię produktu. Możesz przeglądać główne menu kategorii (na górze sklepu) i przechodzić na interesujące Cię podkategorie. Możesz korzystać z wyszukiwarki sklepowej umieszczonej na górze strony.

Jak dobrać odpowiedni rozmiar?

Chcąc wybrać odpowiedni rozmiar produktu, którym jesteś zainteresowany wystarczy kliknąć zakładkę “Zobacz tabelę rozmiarów” umieszczony na karcie produktu i przy wyborze rozmiaru kierować się zamieszczoną tam instrukcją. Pamiętaj, że zawsze możesz skontaktować się z naszym konsultantem, który pomoże Ci dobrać odpowiedni rozmiar. 

Składanie zamówień

 Czy można złożyć zamówienie bez konieczności zakładania konta?

Tak, zamówienie w sklepie Prochnik.pl można złożyć bez rejestrowania się i zakładania konta. Zostanie ono standardowo zrealizowane, zostaniesz jedynie poproszony o wypełnienie danych koniecznych do realizacji wysyłki. Zachęcamy jednak do założenia konta. Dzięki temu będziesz mógł korzystać z wielu udogodnień, takich, jak śledzenie statusów zamówienia, śledzenie przesyłki, przeglądanie historii zakupów. Dodatkowo dla zarejestrowanych klientów dostępne są specjalne akcje promocyjne.

Jak złożyć zamówienie w sklepie internetowym Prochnik.pl?

Jeśli chcesz złożyć zamówienie w sklepie Prochnik.pl dodaj do koszyka wybrane produkty i przejdź do realizacji zamówienia klikając przycisk “Do kasy”. Następnie zostaniesz poproszony o zalogowanie się lub o wypełnienie swoich danych, w przypadku, gdy dokonujesz zakupu bez rejestracji. Kolejnym krokiem jest wybranie formy dostawy i płatności. Aby zakończyć proces składania zamówienia kliknij przycisk “Złóż zamówienie”. W zależności od tego jaką formę dostawy/płatności wybrałeś zostaniesz przekierowany na odpowiednią podstronę. W prawym dolnym rogu ekranu będzie widoczna łączna kwota zamówienia wraz z kosztami wysyłki. Jeśli zamówienie zostało złożone poprawnie, zobaczysz ekran “Dziękujemy za złożenie zamówienia” W tym momencie Twoje zamówienie zostanie zarejestrowane, a Ty zostaniesz:

  • poproszony o dokonanie płatności jeśli wybrałeś metodę płatności przelewem tradycyjnym; wszystkie dane potrzebne do dokonania wpłaty znajdziesz w e-mailu potwierdzającym zamówienie,
  • przekierowany na odpowiednią podstronę umożliwiającą płatność online: na stronę swojego banku (Przelewy24); Twoja wpłata zostanie automatycznie zarejestrowana i zostaniesz o tym poinformowany w e-mailu potwierdzającym zamówienie,
  • poinformowany o całkowitej kwocie pobrania do zapłaty oraz szczegółach swojego zamówienia jeśli wybrałeś opcję “Płatność przy odbiorze”; w tym przypadku Twoje zamówienie jest automatycznie przekazywane do realizacji. W razie pytań pamiętaj, że zawsze możesz skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta

Czy możliwe jest dokonywanie zmian w zamówieniu lub jego formie płatności?

Aby zmienić złożone zamówienie, usunąć z niego jeden z towarów lub zmienić wybraną formę płatności, należy skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Nie jest możliwe wprowadzanie zmian w zamówieniu, które zostało już wysłane.

Czy można składać zamówienia telefonicznie?

Zamówienia przyjmowane są również telefonicznie. Zamówienia można składać pod numerem telefonu: +48 17 250 85 00

Gdzie mogę sprawdzić statusy zamówień?

Wszyscy użytkownicy, zarówno Ci zarejestrowani, jak i Ci, którzy dokonali zakupu bez rejestracji otrzymują wiadomości e-mail na adres podany podczas składania zamówienia z aktualną informacją o jego statusie. Dodatkowo Klienci, którzy posiadają konto w naszym sklepie mogą na bieżąco śledzić status zamówienia po zalogowaniu się na swoje konto w zakładce “Historia zamówień”. Pamiętaj, że zawsze możesz skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta.

W jaki sposób mogę wykorzystać kody rabatowe?

Jeśli chcesz wykorzystać kod rabatowy, włóż wybrane produkty do koszyka, a następnie wpisz go w pole “Kod rabatowy” przed kliknięciem przycisku “Złóż zamówienie”. Kod automatycznie obniży wartość zamówienia o odpowiednią kwotę.

Jak mogę otrzymać fakturę VAT?

Aby otrzymać fakturę VAT należy zaznaczyć taką opcję podczas składania zamówienia. Należy wypełnić pola, które pojawią się po zaznaczeniu opcji “Chcę otrzymać fakturę VAT”.

Dostawa

 Jakie są koszty i czas dostawy?

 
KURIER DPD

Przesyłka opłacona 11,99 zł

Przesyłka za pobraniem 14,99 zł

1-2 dni roboczych od momentu nadania przesyłki

 

PACZKOMAT INPOST

Przesyłka opłacona 11,99 zł

Przesyłka za pobraniem 14,99 zł

1-2 dni roboczych od momentu nadania przesyłki

 

 Czy moje zamówienie zostało już wysłane?

Wszyscy użytkownicy otrzymują powiadomienia e-mail z aktualną informacją o statusie zamówienia, wysyłane na adres podany podczas jego składania. Dodatkowo dla zarejestrowanych Klientów informacje o aktualnym statusie zamówienia dostępne są na stronie “Moje konto” w zakładce “Historia zamówień”

 Czy kurier skontaktuje się ze mną przed dostawą?

Kurierzy nie mają obowiązku kontaktowania się z odbiorcą przesyłki przed jej dostawą, dlatego też nie jesteśmy w stanie tego zagwarantować. Tak naprawdę to indywidualna kwestia każdego spedytora, ale zazwyczaj kurier dzwoni do adresata w dniu dostawy (zazwyczaj z samego rana), w celu potwierdzenia możliwości odbioru przesyłki.

 Gdzie mogę uzyskać informacje o lokalizacji wysłanej do mnie przesyłki?

W momencie przekazania przesyłki firmie kurierskiej DPD, otrzymasz od nas informację drogą elektroniczną z numerem listu przewozowego. W zależności od sposobu dostawy, który wybrałeś informacje znajdziesz wpisując numer przewozowy, podany w wiadomości e-mail na stronie DPD

Kurier przyjechał z przesyłką, ale nie było mnie w domu. Co mam zrobić?

Kurier powinien jeszcze dwa razy ponowić dostawę pod wskazany adres. Taka opcja jest gwarantowana przez spedytora. Nie wiąże się to oczywiście z żadnymi dodatkowymi opłatami dla odbiorcy. Jeśli kurier próbował dostarczyć przesyłkę kilkakrotnie i nie zastał Cię w domu, koniecznie skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta - wyjaśnimy sytuację.

 Zamówienie ma status - “wysłane” jednak od dłuższego czasu nie dostarczono przesyłki. Co robić?

Jeśli dostawa zamówienia opóźnia się, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta, w celu wyjaśnienia sytuacji.

• Jakie dokumenty powinny znajdować się w przesyłce?

Do przesyłki zawsze dołączamy potwierdzenie zamówienia z informacją o zamówionych produktach oraz instrukcję zwrotu towaru.

 

Formy płatności

AutoPay

Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest AutoPay S.A. Dostępne formy płatności: Płatności online, BLIK, oraz Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro.

• PayPo - kup teraz, zapłać później

PayPo to forma płatności online za zakupy w sieci, dzięki której klient sklepu internetowego może kupić produkty i zapłacić za nie nawet za 30 dni bez dodatkowych kosztów, korzystając z usługi „Zapłać za 30 dni”.

 BLIK

Płatności BLIKIEM są wygodne i bezpieczne - podajesz kod BLIK i zatwierdzasz transakcję PINem w aplikacji bankowej. Nie musisz logować się do bankowości internetowej, przepisywać haseł SMS lub danych karty płatniczej. Wszystko, czego potrzebujesz, to telefon z aplikacją mobilną Twojego banku.

 PayU

PayU należy do koncernu Naspers i jest jednym z największych na świecie dostawców usług płatniczych, stawiającym na tworzenie wygodnego i bezpiecznego procesu płatniczego dla sprzedających i kupujących w Unii Europejskiej, a także poza Wspólnotą – w Azji, Ameryce Południowej i Afryce. Płatności PayU mogą więc dotrzeć do ponad 2,2 mld ludzi na świecie.

• Płatność za pobraniem

Forma płatności dla klientów, którzy chcą opłacić zakup przy odbiorze przesyłki od kuriera lub przy paczkomacie.

Zwroty i reklamacje

Czy produkty firmy Próchnik są objęte gwarancją, jeśli tak to ile ona trwa?

Tak, wszystkie produkty marki Próchnik objęte są dwuletnią gwarancją.

Czy mogę skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość w sklepie Prochnik.pl

Tak, możesz odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyny w terminie 30 dni od daty otrzymania przesyłki. Jeśli chcesz dokonać bezpłatnego zwrotu kliknij tutaj.

Z jakimi kosztami wiąże się wymiana lub skorzystanie z prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość?

Zwroty w sklepie internetowym www.prochnik.pl są bezpłatne. Jeśli chcesz skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość kliknij tutaj.

Zamówiony towar posiada wady. Jak mogę złożyć reklamację?

Prosimy o zapoznanie się z procedurą reklamacji dostępną tutaj.

Moje zamówienie zostało błędnie zrealizowane lub jest niekompletne. Co robić?

Taką sytuację należy zgłosić, dzwoniąc po numer naszej infolinii +48 17 250 85 00 lub wysyłając wiadomość e-mail na adres: bok@prochnik.com. Błędnie wysłany produkt zostanie wymieniony na właściwy lub jeśli zamówienie jest niekompletne, zostanie dosłany produkt, którego brakuje. W obydwu przypadkach koszty dostawy poniesie sklep.

W otrzymanym zestawie jest uszkodzony jeden produkt, czy muszę zwrócić cały zestaw czy tylko poszczególny produkt?

Należy zwrócić tylko ten produkt, który jest uszkodzony. Jak zwrócić produkt dowiesz się tutaj.

Ile czasu ma sklep Prochnik.pl na rozpatrzenie reklamacji lub zwrotu?

Na rozpatrzenie reklamacji/zwrotu sklep www.prochnik.pl ma 14 dni.

W jaki sposób mogę sprawdzić status zwrotu/reklamacji?

Wszyscy użytkownicy, zarówno Ci zarejestrowani, jak i Ci, którzy dokonali zakupu bez rejestracji otrzymują wiadomości e-mail na adres podany podczas składania zamówienia z aktualną informacją o statusie reklamacji lub zwrotu. Dodatkowo Klienci, którzy posiadają konto w naszym sklepie mogą na bieżąco śledzić status reklamacji lub zwrotu po zalogowaniu się na swoje konto w zakładce “Historia zamówień”.

Moje konto

Mam już konto w sklepie Prochnik.pl, ale nie mogę się zalogować. Co robić?

Jednym z najczęstszych powodów takiej sytuacji jest błędnie wpisywany login (adres e-mail) lub hasło do konta sklepu. Jeśli zapomniałeś hasło, kliknij w link “Przypomnij hasło” dostępny na stronie logowania. Nowe, losowo wygenerowane hasło zostanie wysłane na adres e-mail podany podczas rejestracji. Jeśli podałeś poprawne hasło, a mimo to nie udało Ci się zalogować na swoje konto - prosimy o kontakt, zrobimy wszystko, aby Ci pomóc.

Czy może się zdarzyć, że moje konto zostanie zablokowane?

Administrator sklepu ma prawo zablokować konto użytkownikowi w przypadku złamania Regulaminu. Jeśli doszło do takiej sytuacji, skontaktuj się z nami, a na pewno rozwiążemy ta sytuację.

Czy moje dane, które podaję w trakcie zakupów, są bezpieczne?

Tak. Twoje dane chronimy certyfikatem RapidSSL, który stanowi wysokiej klasy zabezpieczenie. Zapewnia on ochronę witryn internetowych oraz gwarantuje poufność danych przesyłanych pomiędzy przeglądarką klienta a witryną internetową. Dzięki ich zastosowaniu możliwe jest szyfrowanie transmisji przesyłanych danych, takich jak np. dane adresowe, użytkownika, hasło oraz innych danych pochodzących z formularzy zamówień, danych dotyczących kont bankowych, poczty e-mail i wszelkiego rodzaju paneli administracyjnych.

Kontakt z obsługą klienta

W jaki sposób mogę się skontaktować z biurem obsługi klienta?

Z Biurem Obsługi Klienta skontaktujesz się, dzwoniąc pod numer naszej infolinii: +48 17 250 85 00. Możesz także wysłać wiadomość na adres e-mail: bok@prochnik.pl

Nasi konsultanci odpowiedzą na wszystkie pytania, doradzą w wyborze produktu oraz pomogą w złożeniu zamówienia.

W jakich godzinach mogę skontaktować się z biurem obsługi klienta?

Nasi konsultanci Biura Obsługi Klienta są do dyspozycji w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godzinach 09.00-16.00.