- Próchnik
- Najczęściej zadawane pytania Próchnik FAQ
Najczęściej zadawane pytania
• Jak poruszać się w sklepie internetowym Prochnik.pl?
Nawigacja w sklepie Prochnik.pl jest zaprojektowana tak, aby była dla Ciebie jak najbardziej intuicyjna. Masz kilka możliwości szybkiego odnalezienia interesującego Cię produktu. Możesz przeglądać główne menu kategorii (na górze sklepu) i przechodzić na interesujące Cię podkategorie. Możesz korzystać z wyszukiwarki sklepowej umieszczonej na górze strony.
• Jak dobrać odpowiedni rozmiar?
Chcąc wybrać odpowiedni rozmiar produktu, którym jesteś zainteresowany wystarczy kliknąć zakładkę “Zobacz tabelę rozmiarów” umieszczony na karcie produktu i przy wyborze rozmiaru kierować się zamieszczoną tam instrukcją. Pamiętaj, że zawsze możesz skontaktować się z naszym konsultantem, który pomoże Ci dobrać odpowiedni rozmiar.
• Czy można złożyć zamówienie bez konieczności zakładania konta?
Tak, zamówienie w sklepie Prochnik.pl można złożyć bez rejestrowania się i zakładania konta. Zostanie ono standardowo zrealizowane, zostaniesz jedynie poproszony o wypełnienie danych koniecznych do realizacji wysyłki. Zachęcamy jednak do założenia konta. Dzięki temu będziesz mógł korzystać z wielu udogodnień, takich, jak śledzenie statusów zamówienia, śledzenie przesyłki, przeglądanie historii zakupów. Dodatkowo dla zarejestrowanych klientów dostępne są specjalne akcje promocyjne.
• Jak złożyć zamówienie w sklepie internetowym Prochnik.pl?
Jeśli chcesz złożyć zamówienie w sklepie Prochnik.pl dodaj do koszyka wybrane produkty i przejdź do realizacji zamówienia klikając przycisk “Do kasy”. Następnie zostaniesz poproszony o zalogowanie się lub o wypełnienie swoich danych, w przypadku, gdy dokonujesz zakupu bez rejestracji. Kolejnym krokiem jest wybranie formy dostawy i płatności. Aby zakończyć proces składania zamówienia kliknij przycisk “Złóż zamówienie”. W zależności od tego jaką formę dostawy/płatności wybrałeś zostaniesz przekierowany na odpowiednią podstronę. W prawym dolnym rogu ekranu będzie widoczna łączna kwota zamówienia wraz z kosztami wysyłki. Jeśli zamówienie zostało złożone poprawnie, zobaczysz ekran “Dziękujemy za złożenie zamówienia” W tym momencie Twoje zamówienie zostanie zarejestrowane, a Ty zostaniesz:
- poproszony o dokonanie płatności jeśli wybrałeś metodę płatności przelewem tradycyjnym; wszystkie dane potrzebne do dokonania wpłaty znajdziesz w e-mailu potwierdzającym zamówienie,
- przekierowany na odpowiednią podstronę umożliwiającą płatność online: na stronę swojego banku (Przelewy24); Twoja wpłata zostanie automatycznie zarejestrowana i zostaniesz o tym poinformowany w e-mailu potwierdzającym zamówienie,
- poinformowany o całkowitej kwocie pobrania do zapłaty oraz szczegółach swojego zamówienia jeśli wybrałeś opcję “Płatność przy odbiorze”; w tym przypadku Twoje zamówienie jest automatycznie przekazywane do realizacji. W razie pytań pamiętaj, że zawsze możesz skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta
• Czy możliwe jest dokonywanie zmian w zamówieniu lub jego formie płatności?
Aby zmienić złożone zamówienie, usunąć z niego jeden z towarów lub zmienić wybraną formę płatności, należy skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Nie jest możliwe wprowadzanie zmian w zamówieniu, które zostało już wysłane.
• Czy można składać zamówienia telefonicznie?
Zamówienia przyjmowane są również telefonicznie. Zamówienia można składać pod numerem telefonu: +48 17 250 85 00
• Gdzie mogę sprawdzić statusy zamówień?
Wszyscy użytkownicy, zarówno Ci zarejestrowani, jak i Ci, którzy dokonali zakupu bez rejestracji otrzymują wiadomości e-mail na adres podany podczas składania zamówienia z aktualną informacją o jego statusie. Dodatkowo Klienci, którzy posiadają konto w naszym sklepie mogą na bieżąco śledzić status zamówienia po zalogowaniu się na swoje konto w zakładce “Historia zamówień”. Pamiętaj, że zawsze możesz skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta.
• W jaki sposób mogę wykorzystać kody rabatowe?
Jeśli chcesz wykorzystać kod rabatowy, włóż wybrane produkty do koszyka, a następnie wpisz go w pole “Kod rabatowy” przed kliknięciem przycisku “Złóż zamówienie”. Kod automatycznie obniży wartość zamówienia o odpowiednią kwotę.
• Jak mogę otrzymać fakturę VAT?
Aby otrzymać fakturę VAT należy zaznaczyć taką opcję podczas składania zamówienia. Należy wypełnić pola, które pojawią się po zaznaczeniu opcji “Chcę otrzymać fakturę VAT”.
• Jakie są koszty i czas dostawy?
Przesyłka opłacona 11,99 zł
Przesyłka za pobraniem 14,99 zł
1-2 dni roboczych od momentu nadania przesyłki
PACZKOMAT INPOST
Przesyłka opłacona 11,99 zł
Przesyłka za pobraniem 14,99 zł
1-2 dni roboczych od momentu nadania przesyłki
• Czy moje zamówienie zostało już wysłane?
Wszyscy użytkownicy otrzymują powiadomienia e-mail z aktualną informacją o statusie zamówienia, wysyłane na adres podany podczas jego składania. Dodatkowo dla zarejestrowanych Klientów informacje o aktualnym statusie zamówienia dostępne są na stronie “Moje konto” w zakładce “Historia zamówień”
• Czy kurier skontaktuje się ze mną przed dostawą?
Kurierzy nie mają obowiązku kontaktowania się z odbiorcą przesyłki przed jej dostawą, dlatego też nie jesteśmy w stanie tego zagwarantować. Tak naprawdę to indywidualna kwestia każdego spedytora, ale zazwyczaj kurier dzwoni do adresata w dniu dostawy (zazwyczaj z samego rana), w celu potwierdzenia możliwości odbioru przesyłki.
• Gdzie mogę uzyskać informacje o lokalizacji wysłanej do mnie przesyłki?
W momencie przekazania przesyłki firmie kurierskiej DPD, otrzymasz od nas informację drogą elektroniczną z numerem listu przewozowego. W zależności od sposobu dostawy, który wybrałeś informacje znajdziesz wpisując numer przewozowy, podany w wiadomości e-mail na stronie DPD
• Kurier przyjechał z przesyłką, ale nie było mnie w domu. Co mam zrobić?
Kurier powinien jeszcze dwa razy ponowić dostawę pod wskazany adres. Taka opcja jest gwarantowana przez spedytora. Nie wiąże się to oczywiście z żadnymi dodatkowymi opłatami dla odbiorcy. Jeśli kurier próbował dostarczyć przesyłkę kilkakrotnie i nie zastał Cię w domu, koniecznie skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta - wyjaśnimy sytuację.
• Zamówienie ma status - “wysłane” jednak od dłuższego czasu nie dostarczono przesyłki. Co robić?
Jeśli dostawa zamówienia opóźnia się, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta, w celu wyjaśnienia sytuacji.
• Jakie dokumenty powinny znajdować się w przesyłce?
Do przesyłki zawsze dołączamy potwierdzenie zamówienia z informacją o zamówionych produktach oraz instrukcję zwrotu towaru.
• AutoPay
Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest AutoPay S.A. Dostępne formy płatności: Płatności online, BLIK, oraz Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro.
• PayPo - kup teraz, zapłać później
PayPo to forma płatności online za zakupy w sieci, dzięki której klient sklepu internetowego może kupić produkty i zapłacić za nie nawet za 30 dni bez dodatkowych kosztów, korzystając z usługi „Zapłać za 30 dni”.
• BLIK
Płatności BLIKIEM są wygodne i bezpieczne - podajesz kod BLIK i zatwierdzasz transakcję PINem w aplikacji bankowej. Nie musisz logować się do bankowości internetowej, przepisywać haseł SMS lub danych karty płatniczej. Wszystko, czego potrzebujesz, to telefon z aplikacją mobilną Twojego banku.
• PayU
PayU należy do koncernu Naspers i jest jednym z największych na świecie dostawców usług płatniczych, stawiającym na tworzenie wygodnego i bezpiecznego procesu płatniczego dla sprzedających i kupujących w Unii Europejskiej, a także poza Wspólnotą – w Azji, Ameryce Południowej i Afryce. Płatności PayU mogą więc dotrzeć do ponad 2,2 mld ludzi na świecie.
• Płatność za pobraniem
Forma płatności dla klientów, którzy chcą opłacić zakup przy odbiorze przesyłki od kuriera lub przy paczkomacie.
• Czy produkty firmy Próchnik są objęte gwarancją, jeśli tak to ile ona trwa?
Tak, wszystkie produkty marki Próchnik objęte są dwuletnią gwarancją.
• Czy mogę skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość w sklepie Prochnik.pl
Tak, możesz odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyny w terminie 30 dni od daty otrzymania przesyłki. Jeśli chcesz dokonać bezpłatnego zwrotu kliknij tutaj.
• Z jakimi kosztami wiąże się wymiana lub skorzystanie z prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość?
Zwroty w sklepie internetowym www.prochnik.pl są bezpłatne. Jeśli chcesz skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość kliknij tutaj.
• Zamówiony towar posiada wady. Jak mogę złożyć reklamację?
Prosimy o zapoznanie się z procedurą reklamacji dostępną tutaj.
• Moje zamówienie zostało błędnie zrealizowane lub jest niekompletne. Co robić?
Taką sytuację należy zgłosić, dzwoniąc po numer naszej infolinii +48 17 250 85 00 lub wysyłając wiadomość e-mail na adres: bok@prochnik.com. Błędnie wysłany produkt zostanie wymieniony na właściwy lub jeśli zamówienie jest niekompletne, zostanie dosłany produkt, którego brakuje. W obydwu przypadkach koszty dostawy poniesie sklep.
• W otrzymanym zestawie jest uszkodzony jeden produkt, czy muszę zwrócić cały zestaw czy tylko poszczególny produkt?
Należy zwrócić tylko ten produkt, który jest uszkodzony. Jak zwrócić produkt dowiesz się tutaj.
• Ile czasu ma sklep Prochnik.pl na rozpatrzenie reklamacji lub zwrotu?
Na rozpatrzenie reklamacji/zwrotu sklep www.prochnik.pl ma 14 dni.
• W jaki sposób mogę sprawdzić status zwrotu/reklamacji?
Wszyscy użytkownicy, zarówno Ci zarejestrowani, jak i Ci, którzy dokonali zakupu bez rejestracji otrzymują wiadomości e-mail na adres podany podczas składania zamówienia z aktualną informacją o statusie reklamacji lub zwrotu. Dodatkowo Klienci, którzy posiadają konto w naszym sklepie mogą na bieżąco śledzić status reklamacji lub zwrotu po zalogowaniu się na swoje konto w zakładce “Historia zamówień”.
• Mam już konto w sklepie Prochnik.pl, ale nie mogę się zalogować. Co robić?
Jednym z najczęstszych powodów takiej sytuacji jest błędnie wpisywany login (adres e-mail) lub hasło do konta sklepu. Jeśli zapomniałeś hasło, kliknij w link “Przypomnij hasło” dostępny na stronie logowania. Nowe, losowo wygenerowane hasło zostanie wysłane na adres e-mail podany podczas rejestracji. Jeśli podałeś poprawne hasło, a mimo to nie udało Ci się zalogować na swoje konto - prosimy o kontakt, zrobimy wszystko, aby Ci pomóc.
• Czy może się zdarzyć, że moje konto zostanie zablokowane?
Administrator sklepu ma prawo zablokować konto użytkownikowi w przypadku złamania Regulaminu. Jeśli doszło do takiej sytuacji, skontaktuj się z nami, a na pewno rozwiążemy ta sytuację.
• Czy moje dane, które podaję w trakcie zakupów, są bezpieczne?
Tak. Twoje dane chronimy certyfikatem RapidSSL, który stanowi wysokiej klasy zabezpieczenie. Zapewnia on ochronę witryn internetowych oraz gwarantuje poufność danych przesyłanych pomiędzy przeglądarką klienta a witryną internetową. Dzięki ich zastosowaniu możliwe jest szyfrowanie transmisji przesyłanych danych, takich jak np. dane adresowe, użytkownika, hasło oraz innych danych pochodzących z formularzy zamówień, danych dotyczących kont bankowych, poczty e-mail i wszelkiego rodzaju paneli administracyjnych.
• W jaki sposób mogę się skontaktować z biurem obsługi klienta?
Z Biurem Obsługi Klienta skontaktujesz się, dzwoniąc pod numer naszej infolinii: +48 17 250 85 00. Możesz także wysłać wiadomość na adres e-mail: bok@prochnik.pl
Nasi konsultanci odpowiedzą na wszystkie pytania, doradzą w wyborze produktu oraz pomogą w złożeniu zamówienia.
• W jakich godzinach mogę skontaktować się z biurem obsługi klienta?
Nasi konsultanci Biura Obsługi Klienta są do dyspozycji w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godzinach 09.00-16.00.